Tukiartikkeli
Kirjautuminen ja tilin aktivointi
Miten aktivoin tilini? Mistä saan uuden aktivointilinkin?
Tili aktivoidaan sähköpostiin saapuneen linkin kautta. Olet saanut aktivointilinkin sähköpostiin, kun sinut on kutsuttu Intron käyttäjäksi. Linkki on voimassa 30 päivää. Jos sähköpostiin saapunut aktivointilinkki on ehtinyt vanhentua tai se on jo käytetty, voit tilata sen uudelleen ja näin päästä aktivoimaan tilisi.
1. Tilaa itsellesi uusi aktivointilinkki kirjautumisnäkymässä Unohtuiko salasana? -toiminnon avulla tai pyydä esihenkilöäsi lähettämään sinulle kutsu uudelleen. Unohtuiko salasana? -toiminto lähettää uuden aktivointilinkin, jos tiliä ei vielä ole aktivoitu, mutta jos tili on jo aktivoitu, toiminto lähettää linkin salasanan vaihtoa varten
2. Klikkaa sähköpostin linkkiä, josta pääset Intron kirjautumissivulle. Syötä tähän oma sähköpostiosoitteesi ja valitse Jatka.
3. Seuraavaksi tilaa sähköpostiisi tunnistautumiseen vaadittava koodi valitsemalla Tilaa tunnistautumiskoodi
(tunnistautuminen vaaditaan vain silloin kun tili aktivoidan ensimmäistä kertaa tai myöhemmin salasanan vaihdon yhteydessä)
4. Syötä sähköpostiisi saapunut koodi seuraavaan näkymään ja valitse Vahvista.
5. Seuraavaksi ohjelma vahvistaa tunnistautumisen ja pyytää asettamaan salasanan.
6. Keksi salasana. Sen tulee olla 8 merkkiä pitkä, sisältää numeron ja erikoismerkin (esimerkiksi huutomerkki tai kysymysmerkki). Kirjoita salasana samassa muodossa kahteen annettuun kenttään
8. Kirjaudu ohjelmaan ja hyväksy käyttöehdot
Olen unohtanut salasanani
Voit tilata uuden salasanan sähköpostiisisi kirjautumisnäkymän Unohditko salasanan? -toiminnolla osoitteessa https://intro.elbit.fi/login. Syötä Kirjaudu Introon näkymässä oma sähköpostiosoitteesi ja valitse Kirjaudu. Seuraavassa näkymässä valitse Unohtuiko salasana, jonka jälkeen pääset tilaamaan tunnistautumiskoodin sähköpostiisi. Tunnistautumien ja uuden salasanan asettaminen tapahtuu kuten edellä oman tunnuksen aktivoinnissa. Salasana on henkilökohtainen ja asetetaan rekisteröitymisen vahvistamisen yhteydessä Introon, eli organisaatiosi AD-tunnuksen salasana ei toimi salasanana Introon.
Unohditko salasanasi? -toiminto on tarkoitettu ainoastaan rekisteröityneille käyttäjille. Mikäli et ole saanut sähköpostiisi rekisteröitymisviestiä etkä näin ollen vahvistanut rekisteröitymistäsi, tulee sinun pyytää tunnukset Introon esimieheltäsi tai organisaatiosi pääkäyttäjältä.
Mikä on käyttäjätunnukseni?
Käyttäjätunnuksesi on se sähköpostiosoite, joka on tietoihisi kirjattu. Eli se sähköpostiosoite, johon olet myös saanut kutsuviestit ja muut Intron lähettämät viestit.
Jos et ole varma, mikä sähköpostiosoite tietoihisi on kirjattu tai onko se vaihdettu, voit tarkistaa asian esihenkilöltäsi.
En saa Intron lähettämiä viestejä sähköpostiin
Joskus Intron lähettämät viestit tulkitaan sähköpostissa roskapostiksi, vaikka ne eivät sitä ole. Tarkista siis ensiksi, onko viestit mahdollisesti menneet roskapostiin. Tarkista myös, että sähköpostiosoitteesi on oikea Introssa.
Jos viestit eivät tule ollenkaan läpi, olethan yhteydessä esihenkilöösi tai Intron tukeen introtuki@grade.com
Mistä saan Intron tunnuksen? Mistä tiedän onko minulla jo tunnus?
Esihenkilösi kutsuu sinut Intron käyttäjäksi. Esihenkilösi myös näkee, oletko jo Introssa käyttäjänä.